Ajda Makar, Nina Strelec, Saša Gorišek
Celoten članek (pdf) |
Napisan v slovenščini | Objavljeno: 7. september 2020 | Ogledov: 571
Povzetek
V raziskavi smo se ukvarjale z vrstami del in razlogi za opravljanje študentskega dela med študenti psihologije. Študentsko delo je fleksibilna oblika dela, ki jo mladi, stari med 15 in 26 let, lahko opravljajo v procesu svojega izobraževanja. Zanimalo nas je, kateri so dejavniki zadovoljstva s študentskim delom. Delovno zadovoljstvo lahko posplošimo na doživljanje pozitivnih čustev v povezavi z različnimi vidiki dela, kar pa je rezultat ocenjevanja delovnega okolja, izkušenj in doživljanja dela samega. V raziskavi je sodelovalo 209 slovenskih študentov psihologije, povprečne starosti M = 21,1 (SD = 1,8). V analizo smo vključile 180 udeležencev, ki so študentsko delo že opravljali. Uporabile smo Lestvico delovnega zadovoljstva (Pogačnik, 2000), ki meri zadovoljstvo z delovno situacijo in ga dopolnile z vprašanji za deskriptivno analizo študentskega dela. Študentsko delo je pri udeležencih pogosto (86 % je študentsko delo že opravljajo), kar potrjujejo tudi pretekle raziskave. Študenti psihologije v Sloveniji se odločajo predvsem za delo v gostinstvu in prodaji, kar je skladno s poročanji študentskih servisov, kot najpogostejše razloge za delo pa navajajo prihodek, zanimanje in pridobivanje izkušenj. Ugotovile smo, da so študenti pri delu najbolj zadovoljni z odnosi s sodelavci pa tudi varnostjo dela, najmanj pa z možnostjo napredovanja, strokovnega razvoja in možnostjo soodločanja na delovnem mestu.
Ključne besede
študentsko delo, delovno zadovoljstvo, študentje psihologije
Navedba članka
Makar, A., Strelec, N. in Gorišek, S. (2020). Študentje psihologije in študentsko delo: opisna analiza in zadovoljstvo z delom. Eksperimentator, 4, 21–32.
O avtorjih
Ajda Makar, Nina Strelec in Saša Gorišek — diplomske študentke Oddelka za psihologijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani
Mentorica — doc. dr. Katarina Babnik, Oddelek za psihologijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani
© 2020 Avtor(ji). Izdalo Društvo študentov psihologije Slovenije. Članek je objavljen v odprtem dostopu pod pogoji CC-BY licence.